10 علت خنك نشدن يخچال وستينگهاوس

اولين و تنها ترين نمايندگي مجاز تعميرات وستينگهاوس در تهران

10 علت خنك نشدن يخچال وستينگهاوس

دلايل مختلفي را در زمان تعمير يخچال وستينگهاوس بايد در نظر گرفت. موارد زير معمولا شايع‌ترين دلايل عدم خنك‌كنندگي يخچال‌ها هستند:

دليل 1: كويل‌هاي كندانسور كثيف هستند

كويل‌هاي كندانسور معمولا در زير يخچال وستينگهاوس قرار دارند. آنها گرماي يخچال را كه از درون آنها عبور مي‌كند خنك مي‌كنند. اگر كويل‌هاي كندانسور كثيف باشند، نمي‌توانند گرما را به طور موثر از بين ببرند.

با كثيف شدن اين كويل‌ها، كارآيي يخچال هم كمتر مي‌شود و نمي تواند دماي مناسب را حفظ كند بنابراين براي خنك نگه داشتن محفظه داخلي بايد سخت‌تر كار كند. كويل كندانسور را بررسي كنيد و اگر كثيف هستند، آنها را تميز كنيد.

 تعمير يخچال وستينگهاوس

دليل 2: موتور فن كندانسور

موتور فن كندانسور، هوا را وارد كويل كندانسور و كمپرسور مي‌كند. اگر موتور فن كندانسور به درستي كار نكند، يخچال هم خنك نخواهد شد. براي اينكه متوجه شويم آيا فن موتور مشكل دارد يا نه، ابتدا تيغه فن بررسي كنيد كه چيزي مانع حركت آن نشده باشد. بعد سعي كنيد تيغه موتور فن را با دست بچرخانيد.

اگر تيغه‌ها آزادانه نچرخيدند، موتور فن كندانسور را عوض كنيد. اگر هيچ مانعي وجود نداشت و تيغه‌هاي فن آزادانه مي‌چرخيدند، با يك مولتي‌متر موتور را چك كنيد؛ اگر اتصالي وجود نداشت، آن را عوض كنيد.

دليل 3: موتور فن اواپوراتور (تبخيركننده)

موتور فن اواپوراتور، هوا را وارد كويل‌هاي (خنك‌كننده‌ي) اواپوراتور مي‌كند و آن را در سرتاسر يخچال و فريزر به گردش درمي‌آورد. برخي از يخچال‌ها بيش از يك موتور فن اواپوراتور دارند. اواپوراتور، در يخچال‌هايي كه تنها يك اواپوراتور دارند، در محفظه‌ي فريزر واقع شده است.

اگر اواپوراتور كار نكند، نمي تواند هواي سرد را داخل محفظه يخچال وستينگهاوس به گردش درآورد. اگر اين اتفاق بيفتد، فريزر ممكن است سرد باشد، اما يخچال خنك نمي‌شود. براي اينكه متوجه شويم آيا فن موتور مشكل دارد يا نه، سعي كنيد تيغه موتور فن را با دست بچرخانيد.

اگر تيغه‌ها آزادانه نچرخيدند، موتور فن را عوض كنيد. علاوه بر اين، اگر موتور به طرز غير معمولي صدا مي‌كند هم بايد آن را عوض كنيد. در نهايت، اگر موتور كلا كار نمي‌كند، با يك مولتي‌متر سيم‌پيچ موتور را امتحان كنيد؛ اگر در سيم‌پيچ اتصالي وجود نداشت، موتور فن اواپوراتور را عوض كنيد.

دليل 4: رله‌ي استارت

رله‌ي استارت همراه با سيم‌پيچ استارت عمل مي‌كند تا كمپرسور شروع به كار كند. اگر رله استارت مشكل داشته باشد، كمپرسور ممكن است گاهي‌اوقات و يا اصلا شروع به كار نكند. در نتيجه يخچال به اندازه كافي خنك نخواهد شد. براي تعيين اينكه متوجه شويم آيا رله استارت مشكل دارد يا نه، با استفاده از يك مولتي‌متر بايد امتحان كنيد و ببينيد آيا بين سوكت‌هاي ران (Run) و استارت اتصال برقرار هست يا خير.

اگر رله استارت بين سوكت‌هاي ران و استارت اتصال ندارد، آن را عوض كنيد. علاوه بر اين اگر رله استارت بوي سوختگي مي‌دهند نيز آن را عوض كنيد.

دليل 5: ترموستات كنترل دما

ترموستات كنترل دما، ولتاژ را به موتور كمپرسور، موتور اواپوراتور و موتور فن كندانسور (در صورت لزوم) هدايت مي‌كند. اگر ترموستات كنترل دما به درستي كار نكند، ممكن است مانع از عملكرد سيستم مبرد شود. براي اينكه متوجه شويم آيا مشكل از ترموستات است يا نه، ترموستات را از كم‌ترين به بيشترين دما بچرخانيد و گوش كنيد تا يك صداي كليك‌مانند بشنويد.

اگر اين صدا را شنيديد، احتمالا ترموستات مشكلي ندارد. اما اگر صداي كليك را نشنيديد، با يك مولتي‌متر ترموستات را امتحان كنيد. اگر ترموستات كنترل دما در هيچ‌كدام از تنطيمات دما اتصال نداشت، آن را عوض كنيد.

دليل 6: خازن استارت

خازن استارت، قدرت كمپرسور در هنگام استارت را فراهم مي‌كند. اگر خازن استارت كار نكند، كمپرسور هم استارت نمي‌خورد. در نتيجه يخچال وستينگهاوس هم خنك نخواهد شد. براي اينكه ببينيم آيا خازن استارت خراب است يا نه، آن را با يك مولتي‌متر امتحان كنيد. اگر خازن استارت مشكل داشت، آن را عوض كنيد.

دليل 7: ترميستور (مقاومت نوري)

ترميستور دماي يخچال را كنترل كرده و آن را براي نمايش به صفحه كنترل مي‌فرستد. صفحه كنترل بر اين اساس، قدرت فن كمپرسور و اواپوراتور را تنظيم مي‌كند. اگر ترميستور خراب باشد، فن كمپرسور و اواپوراتور ممكن است در صورت لزوم كار نكنند. در نتيجه يخچال به اندازه كافي خنك نخواهد شد.

براي اينكه متوجه شويد ترميستور خراب است يا نه، آن را با يك مولتي‌متر آزمايش كنيد. مقاومت ترميستور بايد با دماي يخچال تغيير كند. اگر مقاومت ترميستور تغيير نكند يا اتصالي نداست، ترميستور را عوض كنيد.

دليل 8: صفحه كنترل دما

صفحه كنترل دما، ولتاژ كمپرسور و موتور فن مي‌فرستد. اگر صفحه كنترل دما مشكل داشته باشد، ولتاژ به سيستم خنك‌كننده ارسال نخواهد شد. با اين حال، اين اتفاقي كه هميشه و معمولا بيفتد.

صفحه‌هاي كنترل گاهي‌اوقات تشخيص مي‌دهند، بنابراين قبل از تعويض كنترل پنل، ابتدا همه قسمت‌هاي آن را كه ممكن است معمولا خراب شوند امتحان كنيد. اگر هيچ كدام از آنها مشكلي نداشتند، آن‌موقع مي‌توانيد صفحه كنترل را عوض كنيد.

دليل 9: كمپرسور

كمپرسور موتوري است كه هواي سرد را فشرده كرده و از طريق كويل‌هاي كندانسور و اواپوراتور به گردش در مي‌آورد. اگر كمپرسور كار نكند، يخچال وستينگهاوس خنك نمي‌شود. با اين حال، اين مورد خيلي اتفاق شايعي نيست.

قبل از تعويض كمپرسور، ابتدا همه قسمت‌هاي آن را كه ممكن است معمولا خراب شوند بررسي كنيد. اگر تمام اجزا به درستي كار مي‌كنند، با استفاده از يك مولتي‌متر، كمپرسور را براي بررسي اتصال امتحان كنيد. اگر كمپرسور اتصال نداشت، آن را عوض كنيد.

دليل 10: صفحه‌ي كنترل اصلي

گاهي‌اوقات ممكن است مشكل از صفحه كنترل اصلي باشد؛ با اين حال خيلي معمول نيست. قبل از تعويض كنترل اصلي، تمام قسمت‌هاي ديگري كه ممكن است خراب شوند را امتحان كنيد. اگر هيچ يك از آنها مشكلي نداشتند آنوقت مي توانيد كنترل اصلي را عوض كنيد.

با تماس با نمايندگي وستينگهاوس از بهترين خدمات بهره مند شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.