5 راه براي بهبود عملكرد يخچال وستينگهاوس شما

اولين و تنها ترين نمايندگي مجاز تعميرات وستينگهاوس در تهران

5 راه براي بهبود عملكرد يخچال وستينگهاوس شما

به عنوان يك مصرف كننده تمام وقت يخچال هاي وستينگهاوس، آموخته ايم كه غذاي خانواده خود را درون يك يخچال وستينگهاوس قرار دهيم، كه در حد رقابت با بهترين يخچال ها مي باشد. در اثر كاركرد طولاني عواملي باعث مي شوند كه يك يخچال و فريزر نمي تواند غذاي ما را تازه، خنك و با طراوت نگه دارد. در اينجا 5 نكته آورده شده است كه با انجام آنها مي توانيد عملكرد يخچال خود را به بهترين نحو، بهبود ببخشيد و ديرتر احتياج به تعمير يخچال وستينگهاوس خود داشته باشيد.

تعمير يخچال وستينگهاوس

1. فن داخل يخچال خود را بررسي كنيد

اين توصيه با اختلاف بسيار زياد مهمترين نكته براي به حداكثر رساندن كارايي يخچال شماست. يك فن دمنده در اغلب يخچال هاي خانگي وجود دارد كه هواي سرد را در بين بخش هاي مختلف يخچال و فريزر شما هدايت مي كند و اين گردش هوا براي ثابت نگه داشتن دماي تمام مواد غذايي شما الزامي است.

به هر دليلي، اين قطعه ممكن است در يخچال شما خراب شده باشد. اما نگران نباشيد، يك راه حل نسبتا آسان و ارزان براي اين رفع اين مشكل وجود دارد. يك فن جديد را جايگزين آن كنيد، اين كار به سادگي وصل كردن سرپيچ لامپ نيست، اما با حداقل دانش سيم كشي برق و برخي اتصالات پايه قادر به انجام آن خواهيد بود.

اطمينان حاصل كنيد كه آنرا دقيقا در جاي خود در كنار سيم پيچ كندانسور قرار دهيد تا هوا را در بخش هاي مختلف يخچال شما به گردش دربياورد. در صورتي كه قادر به انجام اين كار نباشيد مي توانيد با نمايندگي وستينگهاوس تماس بگيريد تا در كوتاه ترين زمان آنرا تعمير كنند.

2. كندانسور يخچال را تميز كنيد

اين مرحله به اندازه اقدام قبلي كارآمد نمي باشد و انجام آن نيز ساده تر است، اما مطمئنا كارايي يخچال و فريزر وستينگهاوس شما را افزايش خواهد داد. براي انجام اين كار، ابتدا بايد به پشت يخچال خود دسترسي داشته باشيد. به طور معمول ساده ترين راه براي انجام اين كار اين است كه كندانسور را پيدا كنيد و آنرا تميز كنيد.

3. نوار درزگير درب را تعويض كنيد

تمام يخچال ها داراي يك نوار وينيل مغناطيسي هستند كه در اطراف محيط درب قرار مي گيرد. اين هنگاميكه شما درب يخچال خود را مي بنديد يك مهر و موم ايمن و فشرده را براي شما فراهم مي كند. اگر اين نوار دور درب آسيب ديده يا دچار استهلاك شده باشد، هواي سرد درون يخچال از اين طريق خارج خواهد شد. براي تعويض يك نوار دور درب قديمي، شما مي توانيد نوار دور درب جديد را از نمايندگي وستينگهاوس خريداري كنيد.

هنگامي كه نوار دور درب جديدي را در دست داريد، نوار درب قديمي را با استفاده از يك چاقو يا انبردست بيرون بكشيد و آن را جدا كنيد. سپس نوار دور درب جديد خود را وارد كنيد و آن را با فشار دادن به شيار مخصوص خود، نصب كنيد. هنگامي كه عمليات نصب به اتمام رسيد، درب را ببنديد و يك بازرسي چشمي انجام دهيد تا اطمينان حاصل شود كه فاصله اي بين نوار دور درب، درب و يخچال وجود ندارد. چند بار درب را باز و بسته كنيد تا بتوانيد ميزان فشردگي و چسبندگي نوار دور درب را احساس كنيد.

4. انجام اقدامات پيشگيرانه نگهداري

مشابه با هر قطعه ديگري، بازرسي و نگهداري يخچال و فريزر براي بهبود عملكرد و افزايش طول عمر آن بسيار مهم است. ما موارد زير را توصيه مي كنيم:

· مراقب شبكه هاي كوئل داخل يخچال خود باشيد. اگر يخ بر روي شبكه كوئل يخچال شما تشكيل شود، يخچال و فريزر خود را برفك زدايي كنيد يا به سادگي با استفاده از يك سشوار مو يخ هاي آن را ذوب كنيد.

· اجازه ندهيد فريزر شما يك بلوك يخ شود. هر زمان كه لازم باشد، آن را برفك زدايي كنيد. به علاوه، پس از انجام اين كار، فضاي بيشتري براي نگهداري مواد غذايي خود خواهيد داشت.

· حداقل يك بار در سال كندانسور و اجزاي ديگر را چك كنيد، به خصوص اگر از يخچال وستينگهاوس خود براي مدتي طولاني استفاده نكرده ايد يا اينكه از قبل مشكلاتي داشته است. آن را از هر گونه گرد و غبار، تارعنكبوت يا آلودگي هاي عمومي پاك كنيد.

در صورت لزوم، از هواي فشرده استفاده كنيد تا آن را پاك كنيد يا به سادگي برس بزنيد تا پاك شود.

5. يخچال خود را تراز نگهداريد و آن را از تابش مستقيم نور خورشيد دور نگه داريد

تراز بودن يخچال شما، نه تنها از سر و صداي يخچال را كم مي كند، بلكه براي كاركرد مناسب يخچال شما نيز، بسيار مهم است. علاوه بر تراز بودن، مسئله ديگري براي فكر كردن نيز وجود دارد كه به طور كلي كمتر شناخته شده است و آن دور نگه داشتن يخچال شما از تابش مستقيم نور خورشيد تا حد امكان است.

هنگامي كه خورشيد به طور مستقيم بر روي بخشي از يخچال شما مي تابد، كندانسور شما به طور طبيعي گرم خواهد شد. در نتيجه شرايط لازم براي به حداكثر رساندن كارايي دستگاه شما كاملا برعكس مي شود. اين منطقه هر چه خنك تر باشد، يخچال و فريزر شما كارآمد تر خواهد بود.

داشتن يك يخچال و فريزر كه بهترين عملكرد را دارد، به معناي داشتن مواد غذايي تازه و جلوگيري از ايجاد پسماندهاي مواد غذايي مي باشد. اين نكات را دنبال كنيد و در يك زمان كوتاه بهبودي در عملكرد يخچال خود خواهيد ديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.